إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

كن أسداً ولكن ؟! قصة جميلة

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • كن أسداً ولكن ؟! قصة جميلة






    بسم الله الرحمن الرحيم
    كان يامكان ياسعد ياإكرام …ولا يحلى الكلام إلا بذكر النبى عليه الصلاة والسلام

    عليه الصلاة والسلام


    كان فى غابه كبيرة جميله يعمها السلام والامان تحت حكم اسد الاسود …كل الحيوانات كانت بتحبه جداا جداا


    وفجأة فى يوم كله غيوم وبدون سابق انذار ودعت الغابه اسد الاسود ومسك مكانه الاسد الكبير

    وفى يوم قعد الاسد الكبير زعلان ومضايق وشايل هم الدنيا

    شافه الغراب الحكيم سأله وقاله:


    الغراب الحكيم:مالك يااسد ياكبير ؟؟شايل هم الدنيا لى؟؟دة انت ابن اسد الاسود اللى كل الغابه كانت بتحبه؟؟مالك زعلان لى؟؟


    الاسد الكبير:انا خايف بصراحه مش عارف هتعامل ازاى مع الحيوانات اللى فى الغابه؟؟اسدالاسود الكلللللللللل كان بيحبه

    الغراب الحكيم: ياااااااااه علشان كدة زعلان ومضايق؟؟
    هات ودنك وانا اقولك على الوصفه السحريه

    وفعلا مسك الغراب الحكيم أذن الاسد الكبير وقعد يوشوشه ويقله
    (شسشي شيشسيشيشسي)
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    الاسد الكبير : شكرا ياغراب ياحكيم انا ان شاء الله هعمل زى ماقلت لى !!

    وفى الصباح الباكر!! صحت اسودة الجميله زوجت الاسد الكبير وحضرت الفطار ونادت على الاسد الكبير

    أسودة: يلا يااسد علشان تفطر وتخرج علشان تاخد جولتك فى الغابه

    الاسد الكبير بص لزوجته اسودة الجميله وابتسم لها وقال لها :صباح الخير

    (بينى وبينكم اسودة الجميله استغربت جدااااااوقالت فى نفسها الله هوالاسد الكبير تعبان ولاايه؟؟دة متغير)

    وبعدين الاسد الكبير خلص فطار وقبل ما يخرج لجولته فى الغابه بص لزوجته اسودةالجميله وابتسم لها وقال لها :
    مع السلامه ياحبيبتى مش عايزة حاجة

    (بينى وبينكم اسودة الجميله فؤجئت وقالت فى نفسها الله هوفى ايه؟؟هو الاسد الكبير تعبان ولا ايه؟؟)

    ردت عليه اسودة وقالت له :شكرا ,صحبتك السلامه

    خرج الاسد الكبير وقعد يتمشى فى الغابه لوحده وكل اللى يشوفه يستغرب ويقول الله هو فى ايه؟؟الاسدالكبير تعبان ولا ايه؟؟

    (أصل الاسد الكبير وهوماشى كان مبتسم وبيسلم على كللللللل الموجودين)

    وعلي اخر اليوم قابل الاسد الكبير الارنوب

    الاسدالكبير سلم على الارنوب وهو مبتسم وقاله :
    ازيك ياارنوب؟؟

    (بينى وبينكم الارنوب استغرب جداااا وقال فى نفسه لا انالازم اساله فى ايه؟؟لازم اعرف الغراب الحكيم قال له ايه خلاه يبقى متغير كدة )

    الارنوب:الحمدلله يااسد ياكبير انا كويس الحمد لله بس كنت عايز اسالك سؤال!!تسمح لى ؟؟

    الاسد الكبير(وهو مبتسم ): اتفضل ياأرنوب اسأل

    الارنوب:هوالغراب الحكيم قالك ايه يا اسد ياكبير ؟؟ايه اللى قالهولك خلاك تتغير كدة والكل يحبك؟؟

    ضحك الاسد الكبير وقال ياأرنوب

    (كن اسدا ولكن مبتسما 00 قمة القوة فى الابتسامه)


    لا تحزن وابتسم للحياة

    التعديل الأخير تم بواسطة dr_karmen; الساعة 26-06-2009, 08:05 PM.

    سبحان الله

  • #2
    رد: كن أسداً ولكن ؟! قصة جميلة


    قصه رائعه جدا
    باركِ الله فيكِ
    وجزاكِ الجنه



    تعليق


    • #3
      رد: كن أسداً ولكن ؟! قصة جميلة

      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته قصة رااااااائعة جزاكي الله الفردوس الاعلى
      زملوني دفئوني من شتاء انقذوني بُح صوتي حان موتي أينكم لا تسمعوني هل جهلتم أم بخلتم أم عميتم أن تروني ؟!
      شُل طرفي مات نصفي جف دمعي في عيوني

      تعليق


      • #4
        رد: كن أسداً ولكن ؟! قصة جميلة

        بارك الله فيكم
        اسعدنى مروركم

        سبحان الله

        تعليق


        • #5
          رد: كن أسداً ولكن ؟! قصة جميلة

          جزاكم الله خيرا

          تعليق


          • #6
            رد: كن أسداً ولكن ؟! قصة جميلة

            جزاكم الله خيرا
            قصة جميلة ومفيده

            إن مرت الايام ولم تروني فهذه مشاركاتي فـتذكروني
            ، وان غبت ولم تجدوني أكون وقتها بحاجة للدعاء فادعولي

            شفاكِ الله أختنا محبة السلف دعواتكم
            لها بالشفاء العاجل

            تعليق


            • #7
              رد: كن أسداً ولكن ؟! قصة جميلة

              جزاكم الله خيرا
              ونفع الله بكم








              __________________

              تعليق


              • #8
                رد: كن أسداً ولكن ؟! قصة جميلة

                جزانا واياكم

                سبحان الله

                تعليق


                • #9
                  رد: كن أسداً ولكن ؟! قصة جميلة

                  شكرا لك يا سلمى

                  قصة جميلة ومفيدة



                  تعليق


                  • #10
                    رد: كن أسداً ولكن ؟! قصة جميلة

                    جزانا واياكى

                    سبحان الله

                    تعليق


                    • #11
                      رد: كن أسداً ولكن ؟! قصة جميلة

                      راااااااااااائعة..بارك الله فيكم

                      تعليق


                      • #12
                        رد: كن أسداً ولكن ؟! قصة جميلة

                        بوركت بنيتي جزاك الله خيرا
                        اللهم صلِّ على سيدنا محمد وسلم تسليماً كثيراً

                        الحمد
                        لله الذي تتم بفضله الصالحات

                        تعليق

                        يعمل...
                        X