إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

قصة رائعة..الصدق مع الله..الشيخ محمد حسين يعقوب

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • قصة رائعة..الصدق مع الله..الشيخ محمد حسين يعقوب

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


    رأى رجل امراة فاعجبه جمالها فتبعها


    قالت: مالك؟؟


    قال: سلب حبكِ لُبى


    قالت: لو رايت اختى واشارت الى الخلف، فالتفت

    قالت: ايها الكذاب لو صدقت ما التفت



    هى دى لو صدقت ما التفت، انت واقف ووجهك جهة القبلة


    وقلبك ملتفت بيبص على الفلوس، بيبص على النسوان، بيبص على الشغل، بيبص على العيال، بيبص على الشارع


    قلبك ضايع، قلبك سرحان، قلبك ملتفت



    اول حاجة قبل ما تدخل فى الصلاة انت بتصلى لييييييييييييييه؟؟


    تقول يعنى الواحد لو صلى تقول بتصلى ليه لو مصلاش تقول مبتصليش ليه انت عايز ايه بالظبط؟


    انا عايزك تصلى لله بجد وعايزك حاجة من اتنين يانصلى صح يا نصلى صح مفيش حل تالت


    هنصليها بقى صح ازاى????????



    هى دى البداية احنا بنصلى ليه؟


    طلبا لرضى الله، عشان ربنا يرضى عنى



    ايه كمان؟؟

    بس


    الرسول بيقول صلى الله عليه وسلم جاءه رجل وقال يا رسول الله ارايت الرجل يغزو فى سبيل الله يريد الاجر والذكر فما له؟


    قال لا شئ له ، فاتاه عن يمينه -الراجل كان قاعد قدام النبى كدة- وقال يارسول الله ارايت الرجل يغزو فى سبيل الله يريد الاجر والذكر فما له؟


    قال: لا شئ له، فالتفت واتاه عن يساره وقال يا رسول الله

    ارايت الرجل يغزو فى سبيل الله يريد الاجروالذكر فما له؟


    قال الا تفقه؟؟ لا شئ له ان الله لايقبل من العمل الا


    ما كان خالصا وابتُغى به وجهه

    السؤال واضح ومحدد وصريح ويحتاج الى اجابة قاطعة، الراجل جاى لسيدنا النبى صلى الله عليه


    وسلم بيقول انا هروح اقاتل فى سبيل الله عايز الاجر، عايز اموت شهيد عشان ادخل الجنة بس؟


    والناس يقولوا شهيد انا عايز الاتنين يبقى ليه ايه؟


    قال لا شئ

    يبقى اللى بيصلى لربنا وعشان يستريح مالوش حاجة


    انا بقولك صلى لله وبس لو استريحت خير وبركة جعلت قرة عينى فى الصلاة، ارحنا بها يا بلال



    ماشى، بس مش بصلى عشان استريح انا بصلى ليييييه؟؟


    لله وايه كمان؟؟

    بس بس بس بس


    بصلى لله بس مش عشان حاجة تانية


    اما اللى بيصلى عشان حاجة تانية لو ما ارتحش بيبطل صلاة، لكن اللى بيصلى لله مبيبطلش ابدا

    :: وَأَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً مِّنِّي ،، وَلِتُصْنَعَ عَلَىٰ عَيْنِي ::



  • #2
    رد: قصة رائعة..الصدق مع الله..الشيخ محمد حسين يعقوب

    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

    جزاكم الله خيراً أخى الحبيب ورفع قدركم
    موضوع رااااااااائع
    جعلنا الله وايَّاكم من الذين هم على صلاتهم يحافظون
    وثبتنا وايَّاكم على طاعته
    وفى انتظار جديدكم
    أحبك فى الله

    تعليق


    • #3
      رد: قصة رائعة..الصدق مع الله..الشيخ محمد حسين يعقوب

      جزاكم الله خيرا

      موضوع قيييم

      بارك الله فيك

      اللهم بارك لنا في شعبان وبلغنا رمضان

      تعليق


      • #4
        رد: قصة رائعة..الصدق مع الله..الشيخ محمد حسين يعقوب

        وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
        جزاكم الله خيراً أخى الحبيب ورفع قدركم
        موضوع رااااااااائع
        جعلنا الله وايَّاكم من الذين هم على صلاتهم يحافظون
        وثبتنا وايَّاكم على طاعته
        وفى انتظار جديدكم
        أحبك فى الله

        اللهم آمين .. جزاكم الله عنى كل خير أخى الحبيب


        :: وَأَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً مِّنِّي ،، وَلِتُصْنَعَ عَلَىٰ عَيْنِي ::


        تعليق


        • #5
          رد: قصة رائعة..الصدق مع الله..الشيخ محمد حسين يعقوب

          جزاكم الله خيرا

          موضوع قيييم

          بارك الله فيك
          وجزاك الله عنى كل خير أخى الحبيب


          :: وَأَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً مِّنِّي ،، وَلِتُصْنَعَ عَلَىٰ عَيْنِي ::


          تعليق


          • #6
            رد: قصة رائعة..الصدق مع الله..الشيخ محمد حسين يعقوب

            جزاك الله خيرا
            تحميل دورة صيانة المزر بورد هنا او هنا او هنا
            لمتابعة الدوره فيديو من ---> هنا

            تعليق


            • #7
              رد: قصة رائعة..الصدق مع الله..الشيخ محمد حسين يعقوب

              رائع ولدي الحبيب

              أحسنت وأحسن الله إليك في الدارين

              جهد رائع ومتواصل وموفق بإذن الله
              [CENTER][FONT=traditional arabic][COLOR=#daa520][SIZE=7]. .[/SIZE][/COLOR][COLOR=green][SIZE=7] على الله توكلنا [/SIZE][/COLOR][COLOR=#daa520][SIZE=7]. .[/SIZE] [/COLOR][/FONT][/CENTER]
              [CENTER][IMG]http://graphics.way2allah.com/awards/dr1.gif[/IMG][/CENTER]



              [CENTER] [/CENTER]

              تعليق

              يعمل...
              X