السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
ساحكي لكم اليوم قصة نحكيها دائما قبل النوم للاطفال بس اليوم هحكيها للكبار وتعالو بينا نشوف القصه ده بتحكي ايه ونفهمها صح ونتمعن فيها
صلو على النبي عليه الصلاة والسلام
كان ياما كان كان في نعـــــــــــــــــــــاج كتيره اوي قطيع كبير وكانو متحابين ومتماسكين جد وكانو يدا واحده ومحدش ابدا يقدر يفرق بينهم خالص ولا يقدر يأذي حد منهم
المهم دااااااااااااااااااارت الايام ودااااااااااااااااارت السنين وتفرق هذا الجمع الكبير
وبدأت المأساه ان بدأ ذئب شرس يحوم حول النعاج وكل شويه ياكل نعجه منهم المهم كان في نعجه ام مسكينه ومعاها نعجه صغيرة هجم الذئب عليهم وسرق النعجه الصغيرة من امها وهي بتصرخ من الم اسنان الذئب وبدات تستغيث ومحدش من النعاج رد ولاعبرهم خالص قامت الام بعطف الام وحنانها ضربت الذئب ضربة لاقدمت ولااخرت في الذئب وبردك الذئب اكل بنتها الصغيرة وقطعها وماتت
تخيلو كدة المنظر الام في جانب تبكي فراق بنتها النعجه الصغنونه والذئب في الجانب الاخر شبعان وسعيد بانتصاره
وهناك اجتمعت جميـــــــــــــــــــــــــع النعاج ياترى ليه ؟؟
طبعا كلنا هنقول عشان تاخد بتار النعجه الصغيرة
لا والف لا
بل وقفت وقالت في صوت واحد نحن ندين لك نحن ندين لك نحن ناسف لذلك واقامو على هذه النعجه ضربا و.و.و..........
نعم هذا هو حالنا نحن المسلمين الان بعد ان كنا يدا واحده تداعت علينا الامم
وتكالب علينا الاعداء واول ماحد منا يتكلم او شاب فلسطيني فجر نفسه اخ ده كده ارهابي بيهز امن واستقرار اسرائيل
ولا احد من المجاهدين يعمل اي رفسه لابتقدم ولابتاخر فيهم تقف الامه العربيه والاسلاميه الى جانب الامم التي تداعت علينا امم القرده والخنازير وتقول بصوت واااااااااااااااااحد
نحـــــــــــــــــــــــــــــــن نديـــــــــــــــــــــــــــــن لكم
نحـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــن نديـــــــــــــــــــــــــــــــــــــن لكم
نحـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــن نديـــــــــــــــــــــــــــــــــــــن لكم
نحـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــن نديـــــــــــــــــــــــــــــــــــــن لكم
نحـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــن نديـــــــــــــــــــــــــــــــــــــن لكم
وطبعا نسيت حاجه مهمه في القصه الذئب كان قاعد بيدور على نعجه كمان ياكلها اهوه بيحمي نفسه منهم اصلي النعجه الام رفسته حسبنا الله ونعم الوكيل
اللهم انصر الاسلام والمسلمين واعلي راية الدين اميــــــــــــــــــــــــــــــــين
لاتنسو الدعاء لاخواننا المسلمين في كل مكان وخاصة غزه المحاصره ....
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
ساحكي لكم اليوم قصة نحكيها دائما قبل النوم للاطفال بس اليوم هحكيها للكبار وتعالو بينا نشوف القصه ده بتحكي ايه ونفهمها صح ونتمعن فيها
صلو على النبي عليه الصلاة والسلام
كان ياما كان كان في نعـــــــــــــــــــــاج كتيره اوي قطيع كبير وكانو متحابين ومتماسكين جد وكانو يدا واحده ومحدش ابدا يقدر يفرق بينهم خالص ولا يقدر يأذي حد منهم
المهم دااااااااااااااااااارت الايام ودااااااااااااااااارت السنين وتفرق هذا الجمع الكبير
وبدأت المأساه ان بدأ ذئب شرس يحوم حول النعاج وكل شويه ياكل نعجه منهم المهم كان في نعجه ام مسكينه ومعاها نعجه صغيرة هجم الذئب عليهم وسرق النعجه الصغيرة من امها وهي بتصرخ من الم اسنان الذئب وبدات تستغيث ومحدش من النعاج رد ولاعبرهم خالص قامت الام بعطف الام وحنانها ضربت الذئب ضربة لاقدمت ولااخرت في الذئب وبردك الذئب اكل بنتها الصغيرة وقطعها وماتت
تخيلو كدة المنظر الام في جانب تبكي فراق بنتها النعجه الصغنونه والذئب في الجانب الاخر شبعان وسعيد بانتصاره
وهناك اجتمعت جميـــــــــــــــــــــــــع النعاج ياترى ليه ؟؟
طبعا كلنا هنقول عشان تاخد بتار النعجه الصغيرة
لا والف لا
بل وقفت وقالت في صوت واحد نحن ندين لك نحن ندين لك نحن ناسف لذلك واقامو على هذه النعجه ضربا و.و.و..........
نعم هذا هو حالنا نحن المسلمين الان بعد ان كنا يدا واحده تداعت علينا الامم
وتكالب علينا الاعداء واول ماحد منا يتكلم او شاب فلسطيني فجر نفسه اخ ده كده ارهابي بيهز امن واستقرار اسرائيل
ولا احد من المجاهدين يعمل اي رفسه لابتقدم ولابتاخر فيهم تقف الامه العربيه والاسلاميه الى جانب الامم التي تداعت علينا امم القرده والخنازير وتقول بصوت واااااااااااااااااحد
نحـــــــــــــــــــــــــــــــن نديـــــــــــــــــــــــــــــن لكم
نحـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــن نديـــــــــــــــــــــــــــــــــــــن لكم
نحـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــن نديـــــــــــــــــــــــــــــــــــــن لكم
نحـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــن نديـــــــــــــــــــــــــــــــــــــن لكم
نحـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــن نديـــــــــــــــــــــــــــــــــــــن لكم
وطبعا نسيت حاجه مهمه في القصه الذئب كان قاعد بيدور على نعجه كمان ياكلها اهوه بيحمي نفسه منهم اصلي النعجه الام رفسته حسبنا الله ونعم الوكيل
اللهم انصر الاسلام والمسلمين واعلي راية الدين اميــــــــــــــــــــــــــــــــين
لاتنسو الدعاء لاخواننا المسلمين في كل مكان وخاصة غزه المحاصره ....
تعليق